tisdag 10 februari 2009

När grisen tystnar

Äntligen är provet över. Det gick väl helt okej. Hoppas att jag har analyserat tillräckligt bara. Jag ska ha ett jävla MVG i Svenska B. Traditionen måste upphållas. And thats that.

Haha, etologilektionen var så jävla bra. Läraren var sjuk. Så vi var några som satt inne i aulan och skrev på våra förstudier. Sen kommer jag, Petra och Frida fram till att vi ska göra en film av vår studie i stället. Den ska heta När grisen tystnar. Den ska handla om hur man avlivar grisar. Lite roligt. Sen får de som inte avlivas på plats åka med Glada grisens slakttransport. Humor på elitnivå. Och vi ska gå djurvård... Tummen upp på det.
Angelika och My satt och pillade i mitt hår, lagom porrigt och sådär. Frida och Petra råkade skada mig av misstag (!) ungefär 5-6 gånger på 5 minuter. Och jag tar inte ens i. Det var så jävla typiskt, men roligt var det.

Dessutom så hade jag köpt choklad som jag skulle förtära på lektionen för att inte somna. På vår skola är de så roliga att vi inte får äta på våra ytor för att man ska kunna skilja på matsal och lärandeyta. (Japp, tro det eller ej, men det var deras argument när jag ifrågasatte det. Fantastiskt! För det kan man inte om man är 18 år gammal.... Nej, nu blir det överkurs, så jag lägger ner....) Så tog Petra mina två choklad och så var en lärare utanför och så jag skrek på Petra "Ge mig mina pennor eller dö!" (Då jag syftade på chokladen, men jag fick tala i kodspråk...) Och så gav hon mig den ena chokladen så skrek jag att jag skulle ha min bläckpenna också. Tillsist fick jag den... Yey!

Nej, nu ska jag bort till biologisalen och kolla mitt försök.
Ses ikväll!

Inga kommentarer: