onsdag 25 februari 2009

090225

Idag var min sista skoldag för denna veckan. Hallelujah moment!

Mitt projektarbete är i princip klart för första inlämningen. Ska få lite hjälp med layouten imorgon. Sen kastar jag in den med ett glatt humör kan jag meddela.

Fick veta att min fd klassföreståndare har gått bort som jag hade på högstadiet. Det var ganska tråkigt att höra. Han var speciell, men han var en grym lärare. Personligen tycker jag att Engelska är ett av de tråkigaste ämnena men ändå har jag aldrig lärt mig så mycket engelska som när jag hade honom. Traggade samma sak, i samma ordning i tre år. Men skiten fastnade på något sätt ändå. Han styrde vår, relativit stökiga klass, med järnhand och man hade sannerligen respekt för människan.
Synd att han fick ett så tråkigt slut bara. Men ha det bra Kjell, vi ses!

Måste säga att jag just nu känner mig grymt positiv. Det är så skönt. Lite omväxling. Vill verkligen ha tillbaka den glädjen jag hade sista halven av 2007. Det underbart var det. Kanske det kommer igen. Det har varit ganska regnigt i mitt liv den väldigt långa senaste tiden och efter regn kommer ju solsken.

Imorgon gäller körskolan, banken och gynekologen. Och nej, gynekologen är inte så farligt som det låter. Ska bara diskutera p-piller och utbyte av dem. De jag har nu, har gjort mig till ett monster. Både på insidan och utsidan. Jag går från 0-100 på 0,03 sekunder (bättre än den grymmaste bilmotorn) och blir hur arg som helst, eller eventuellt gråter. Min hy i ansiktet ser ut som all sorg i tredje världen. Jag som annars har en väldigt fin hy och nästan aldrig haft finnar och sådär. Jag står inte ut med migsjälv längre. Dessutom så har jag haft blödningar i nästan 4 månader. Nu räcker det för fan. Jag har säkerligen blodbrist deluxe.

Nej, om jag skulle göra mina internet-matters.

Inga kommentarer: