fredag 13 februari 2009

Gymupplevelser #1

Kom på att jag kan berätta om min extremt udda gymupplevelse som tog plats igår.
Jag höll på vid en maskin och på tvn visades något program om religion. Killen i maskinen bredvid började då prata med mig. Det visade sig att han var kristen och hela det kalaset. Så vi pratade lite och sådär. Jag berättade ju inte om min trevliga syn på kristendomen men jag sa att jag inte var religiös. Efter ett tag så blev han väldigt "på" med sina åsikter och då sa jag på ett trevligt sätt att jag inte var intresserad av att prata om samtalsämnet och sådär. Att jag accepterade vad han trodde på och allt det där så länge han inte försökte packa på mig hans tro.
Fanskapet gav sig såklart inte. Så då sa jag med en något otrevlig ton: "Asså håller du inte käften snart så kör jag upp Jesus i röven på dig!". Killen blev tyst och jag fick återgå till mitt gymmande ifred.
Fan vad jag uppskattar tystnaden och ensamheten ibland...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vilka jävla bra kommentar, det ska jag säga nästa gång jehovas vittne kommer och ringer på dörren!

Anonym sa...

Haha :D Gud, jag skulle vilja vara med när du sa det.

DopadAnka sa...

Frida: Word Dude!

DopadAnka sa...

Smörgåstårtafyllningen: Hahhaha, ja gör det. Filma det, annars hände det inte ;) hahaha