måndag 9 februari 2009

090209

Som Ni ser kära vänner, så har det varit lite long time, no see.

Fredagen började med att jag tränade slag och sparkar med en kompis. Jag fick in en jävligt bra träff på honom med jag träffade fel med min fot. Jag slängde mig på golvet och skrek att han skulle hämta något kallt. Förvirrad sprang han iväg. På säkert 10-20 sekunder kunde jag inte röra mina tår. Jag var säker på att jag hade brutit dem, för jag kände inte dem heller. Nu kommer vi till den roliga delen. Det var inte så att den första tanken som slog mig handlade om att jag skulle ha gips, att jag skulle åka ambulans, att jag skulle hoppa på kyckor eller så. Nej, min första tanke var: "Helvete, jag som ville ha mina stövlar på mig idag. Vad fan ska jag nu ha för skor?!" Haha, det är nu man ser ironin i det hela. Helvete vad jag har gått och blivit ytlig. Ytlig mot migsjälv dvs och inte mot andra. Om jag inte själv bryr mig om hur jag ser ut och mår bra över det, vem ska då göra det?! Tycker man själv att man är snygg, så utstrålar man det också och självförtroendet ökar. Hur bra som helst tycker jag. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte tycker det är kul att ha på mig kläder som jag tycker att jag ser extra bra ut i. Då trivs jag iaf.
Det var den utläggningen. På tal om kläder, så träffade jag Pernilla på Väla sen runt 2. Som ni vet så var jag skitpepp på att få ge mig själv något nytt. Jag hatade i princip allt jag såg i affärerna. Skittråkiga kläder. Visst, vissa färger är mysiga, men wtf, det är så tråkigt. Shoppade iaf ett linne, en hår-grejsemojs och ett par trosor. För 60 riksdaler. Mycket billigt och bra för min ekonomi. På kvällen åkte jag till Jack och hade det bra.
Förresten, jag kunde ha mina stövlar sen på dagen, även om det gjorde ont. Haha, shit. Patetiskt egentligen...

Resten av helgen spenderades med Jack och jag hade det bra.

Mina tår gör fortfarande ont. I fredagskväll-lördagmorgon så var de riktigt blå och gjorde asont. Men de har inte skrumpnat ihop och ramlat av ännu så jag är nöjd. De är inte lika blå längre, men de gör fortfarande ganska ont. En rejäl stukning skulle jag kalla det.

Inga kommentarer: