söndag 15 februari 2009

Laktosfritt

Som ni alla vet så älskar jag mjölk, ost och de flesta mejeriprodukter. Tyvärr har man mage bestämt sig för att inte samarbeta längre på den punkten. Mjölk tänker jag aldrig kompromissa bort, inte ost heller för den delen. Den jäveln som försöker lura i folk att laktosfri mjölk smakar som vanlig mjölk borde dö. Jag kanske skulle ge mig ut på en killingspree? Det smakade långt ifrån samma sak när jag smakade det i alla fall. Vem vet, världen kanske har förändrats?
Mor lurade på mig en laktosfri vanlijyoghurt och den smakade faktiskt nästan som den vanliga. Så nu är det laktosfri yoghurt som gäller. Även grädde, gräddfil etc är laktosfritt i detta hemmet framöver. Min mage är inte så uppsvullen längre som den brukade vara. Jag skulle vilja påstå att den är lycklig.


Nej, om jag skulle göra lite körkortsteori fram till 9 och sen se på Kingdom of heaven (Mor tvingar mig mer eller mindre att se den) och skriva på min vetenskapliga rapport i Biologi Breddning under tiden. Bra va?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Laktosfri mjölk smakar som sockermjölk, shit alltså. Mamma hade köpt hem laktosfri mjölk till Emma för några år sedan. Jag drack lite för att bara smaka hur det var. Det hann inte mer än in i munnen sen så kom det ut i glaset igen. Sockermjölk alltså.

DopadAnka sa...

Jo, vi köpte det idag så jag ska prova det. Sist jag provade smakade det skit :S