lördag 14 februari 2009

Alla Gnällspikars Dag

Jag kom på att det kan ju vara en annan rolig dag idag: Alla Gnällspikars Dag. Dagen då du kan gnälla om hur ensam och patetisk du är. Om hur jobbigt livet är när man inte hittar någon kille/tjej eller kanske om hur ful och äcklig du är.
Jag har upplevt de flesta av punkterna från folk jag känner idag. Och klockan är bara ett.

Jag hatar verkligen folk som gnäller. Det jag hatar ännu mer är folk som gnäller och inte gör något åt sin situation. Enligt mig så avsäger de sig automatiskt sin rätt att gnälla när de aldrig gör något åt sitt jävla problem.
Enligt mig finns det ungefär fyra sätt att bemöta en gnällig människa på.
1. Lyssna och ge konkreta tips (så var jag innan, helt fantastiskt hur jag lyckades)
2. Skit i människan
3. Gnäll tillbaka om saker du tycker är jobbigt (just nu är jag en blandning mellan 2 och 3)
4. (Min favorit som jag önskar att jag ska uppnå en dag) Klubba ner jäveln med ett trubbigt föremål (det är förmodligen svårare för polisen att komma på vad man använt sig av för vapen), dumpa jäveln i en gödseltank och hoppas på att han/hon aldrig kommer tillbaka.

Ni kan tacka mig senare för min underbara lista.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! vet att det var år sedan vi pratade sist men jag drömde om dig inatt! Tänkte berätta om det mest för det var ganska kul :P Jag drömde att Lars Ulrich var på middag hos min pappa, de kände tydligen varandra. Iaf det hela slutade med att Lars bjöd hem mig och min bror på middag hos honom för han tyckte vi var trevliga. Jag frågade om jag fick ta med en vän och det fick jag. Det första jag gör är att försöka desperat få tag på dig på något sätt och lyckas genom din blogg. Jag kan ju säga att jag gillade din reaktion på min inbjudan ^^ Aja tänkte mest berätta för jag tyckte det var kul så nu vet du :) kram Bibbi (old classmate)