söndag 1 mars 2009

Biomys!

Det blev stressigt hem från tantakalset.

Hade nästan precis kommit hem när Smörgåstårtafyllningen knackade på dörren. Sen fixade vi pizza och pratade lite.
Sen kommer kvällens höjdpunkt. När vi åkte i hennes bil, så hade hon sin iPod kopplad till sterion och jag hade kontrollen över iPoden. Efter en massa dunka-dunka musik, så förväntade jag mig samma sak de kommande 2895893 låtarna, men så skrålar Stockholm i mitt hjärta ur högtalarna. Och jag skrattade, ja jävlar vad jag skrattade. Jag kunde inte sluta heller. Det var så komiskt tyckte jag. I alla fall, sen när vi körde igenom centrala Helsingborg, så sjöng jag den. Och hade den på huvudet resten av kvällen. Det var verkligen kvällens höjdpunkt. Hahaha.

Filmen vi såg var ju Män som hatar kvinnor, som jag säkerligen har nämnt i tidigare inlägg. Jag tyckte att filmen var bra, spännande och den var inte alls som en Beck- eller Wallanderfilm. Men enligt vandringssägen så ska händelser utspela sig i fel ordning och lite andra småsaker. Men jag vet ju inte, för jag har inte läst boken. Men jag tyckte att filmen var bra i alla fall. Lite som med Sagan om ringen-triologin. Där lämnas också händelser ute och saker händer i fel ordning, men man behöver ju inte låta det förstöra en film. Filmer blir aldrig som boken så jag väljer att lägga dem under två olika kategorier också, så kan jag tycka att båda sakerna är bra utan att irritera skiten ur mig på sakerna som inte stämmer.
Dessutom knäckte jag vem som var mördaren ganska snabbt. Jag är så grym ibland!

Nej, nu är det bannemig sängen. Det har varit en lång dag.
Lovar att uppdatera imorgon, då jag förstår att ni sitter med spänning och väntar på det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

JÄMTLAND i mitt hjärta, folk springer nakna i skogen :P Eller var det dalsland? Nästa gång blir det en ny överaskning :P

DopadAnka sa...

hahaha, du påstod att ngn redan gjort jämtland, så då fick det ju bli dalsland :P hahaha. :P

Anonym sa...

Men sök på jämtland i mitt hjärta på youtube så kommer det bergis upp :P

Jack-Benny sa...

Låter supertrevligt :)

DopadAnka sa...

Det var det också!

Anonym sa...

Fick svar på min fråga i detta blogginlägg ;)