söndag 8 mars 2009

090308

Idag är en ny dag, vilket innebär en massa nya möjligheter. Min nya dag började med att jag vaknade och verkligen hoppades på att solen skulle skina, i alla fall lite. Jag ville verkligen ha en blå himmel med vita moln och lite sol. Verkligheten sa något annat. Det var grått och det ösregnade. Och det har regnat sen jag vaknade. Vilket innebär att det regnat i 2½ timme nu. Men jag kom på en nödlösning i mitt lilla drömland. Något som också hade varit sjukt mysigt, vore att samla ihop några vänner som går på stan, med sina paraply, stora halsdukar och mössor och sen att man sätter sig på ett cafe och värmer sig och torkar. Det tycker jag hade varit sjukt mysigt. Tur att man kan glorifiera skitväder också!
Om jag ska komma ur mina drömmars land. Jag har hållt mig någorlunda frisk denna veckan så jag tänkte träna idag. Dock är jag inte alls speciellt pepp på det av någon anledning. I början saknade jag träningen jättemycket, men har man varit sjuk i en månad och inte kunnat träna ordentligt så vänjer man ju kroppen vid att man inte kan träna och kan leva med att inte göra det. Jag måste bara göra träningen till en vana igen antar jag. Sen lär det flyta på. Mitt glorifierade skitväder gör mig dock inte mer pepp då jag måste cykla den extremt långa vägen (som tar 5 minuter) till gymet.

Hade en kompis här som har gått och kärat ner sig mer eller mindre i en kille från nätet. Hon är så himla gullig. Sitter med mobilen i högsta hugg hela tiden och kollar om han svarat var femte minut eller något. Fan vad jag också saknar att gå runt och vara sådär löjligt kär. Att tänka på någon 24/7 och vilja prata med personen konstant. Haha, man blir lite sjuk i huvudet av att vara kär. Paranoid också. Man tycker sig höra att mobilen piper hela tiden, eller att man känner en vibration i jeansfickan konstant och så måste man ta upp telefonen och kolla. Det måste se en smula roligt ut. Eller ja, det ser roligt ut. Jag lär ju också falla dit igen, som alla andra. Gäller bara att träffa på lite good shit.

Nej, om jag skulle peppa upp migsjälv och dra till gymet någon gång. Det blir ju bara plågsammare ju längre jag drar ut på det. Det blir ju bara en lätt träning ändå idag så kroppen inte får en chock. Pepp! Pepp! Pepp!
Fan vilket långt inlägg. Grattis om du orkat läsa allt!

Inga kommentarer: