fredag 6 mars 2009

090306

Kom hem för kanske 2 timmar sen.

Grisstallet idag igen. Nu har jag nästan vant mig lite i alla fall och är inte alls speciellt anti som jag var innan. Efter att ha gjort vår andra del av vår etologiska studie (som dessutom verkar vara en asbra miljöberikning för smågrisar, GO OSS!) så kollade vi lite på de nyfödda griskultingarna. Vi hittade en som precis hade kommit till världen med hinna och allt kvar runt sig. Vi stannade kvar ett tag till för att se om suggan skulle få fler kultingar, men vi tröttnade innan fler mirakel inträffade och gick där ifrån.
Jag blir lika glad varje gång jag får bevittna ett djur som kommer till världen. Känner en så enorm glädje som springer genom kroppen. Det är helt fantastiskt tycker jag. Och det får mig alltid att tänka på när jag var och praktiserade på en veterinärsklinik. Det kom in en perserhona som skulle föda med kejsarsnitt för att det hade blivit lite komplikationer under natten. Vi fick fram 2 små källingar men en av dem levde inte. Men efter att jag hade hållt på med den, så kom den till liv igen. Glädjen jag kände då var helt fantastiskt. Jag hade räddat ett litet liv. Och vilken beröm jag fick av veterinärerna och djursjukvårdarna. Jag vältrade mig i den berömen länge.

Nåja, för att gå över till helgen kanske?
Har inte den blekaste om vad som händer. Folk får gärna vilja umgås med mig!
Dock ska min ena bror och hans band ner till Skåne och spela live i Lund så de kommer och hälsar på. 11 bandmedlemmar är mycket vill jag påstå. Vilken dag kommer jag inte på dock.
Sen blir det lite plugg och sådär, det börjar ju dra ihop sig inför körkortet och jag har några arbeten som ska in också.
Just ja, kanske ska umgås med Bananen och Frida lite. Man vet ju aldrig.

Nu ska jag ta och vila lite. Är seg då jag inte sov så bra inatt.
Ta hand om Er!

Inga kommentarer: