tisdag 3 mars 2009

Supersize me!

Ska snart åka till Väla och möta upp Jack och äta en bit mat. Det blir nog wok och jag ska skrika supersize me! så att jag får massor med mat. Har inte ätit sen igår ju. Mackorna smakade(okej, luktade mest) gris så jag kunde inte äta dem.

Nu kanske jag ska förklara varför mackorna smakade/luktade gris.
Jag, Frida och Petra skulle göra första delen av vår etologiska studie dvs stå och glo på smågrisar i en timme. Och alla som varit i ett grisstall vet hur mycket man luktar och hur hårt lukten sätter sig på ALLT. Såklart hade jag min påse med mig in med maten och sådär, då vi inte skulle hinna äta i maten tills nästa lektion. Så jag kastade den senare.
Dagens bästa var nog inne i grisstallet. Jag hade stått och fulat mig med Frida och sagt "en gris" med konstig röst. När jag sedan kollar bakom henne så ser jag att en gris hade smitit ut. Och alla som känner mig, vet att jag oftast skrattar när jag ska berätta något seriöst (som tex om ngn har tagit en sak och gömt den för ngn och personen frågar om jag tagit den, så skrattar jag och säger nej. Folk tror mig ju inte eftersom jag skrattar). Så jag säger ju att jag såg en gris i gången. Varken Frida eller Petra trodde mig så jag pekade febrilt, och skrattade förståss, och sa att där visst var en gris. Sen sprang grisen runt hörnan och såklart vänder de sig precis om då. Så de trodde ju att jag bara skojade. Sen sa jag till dem att de skulle gå åt ett håll och jag det andra så vi kunde ringa in den. Det tog ett tag innan jag hade övertalat dem. Petra och jag gick åt ett håll och Frida åt det andra. När Frida kom runt hörnan så hoppade hon till, för där var grisjäveln!
Det var sannerligen dagens roligaste.

Inga kommentarer: