torsdag 12 mars 2009

Udda upplevelser #1

Igår när jag kom hem från barnmorskan så möttes jag av en hemsk sak. På köksbordet möttes jag av ett kuvert. Och det var inte vilket kuvert som helst. Utan DET kuvertet, det orange:a. PENSIONSKUVERTET. Alla som känner mig vet att jag har åldersnoja och har grov ångest veckan innan jag fyller år. Och snart fyller jag 21-jävla-år. HEJ ÅNGEST!

I alla fall, jag stod där och stirrade på det och i bakhuvudet spelades Alfred Hitchkock Psycho eller liknande upp. NEJ-DETTA-HÄNDER-INTE-MIG! Sen låtsades jag som att jag aldrig sett det och gjorde mat och sen packade som följdes av att trava iväg till bussen. What goes around, comes around och det gjorde det idag vid middagen och jag fick en jävla käftsmäll. Mor envisades med att jag skulle öppna det och såntdär. Jag öppnade det. Nu är jag officiellt jävligt lastgammal.

(JA, jag vet, jag borde göra mig av med åldersnojan, då livet precis har börjat. Men prova att gå på gymnasiet när du skulle tagit studenten för 3 år sedan.) Men till sommaren tar jag äntligen studenten och det kommer att bli great! INTE EN DAG FÖRSENT dessutom.

Inga kommentarer: