lördag 31 januari 2009

10 000 vuxenpoäng?

Idag känner jag mig som den tråkigaste i hela världen. Jag sitter hemma en lördagskväll när jag kunde gått ut och roat mig och lyssnat på skön livemusik.

Kvällen börjar med att Erika frågar mig om vi ska dra ut och köra lite 25:an i baren. Jag är grymt tveksam och säger först ja. När jag sedan tar mig en eftertänkare så ringer jag upp igen och tackar nej. Måste spara på min ekonomi. Dessutom måste jag göra mitt projektarbete. Är uppe i 16 sidor nu. Lite stolt är jag, men får nog skynda på lite. Hur nu det ska gå? Jag kanske ska sluta blogga och göra något vettigt istället? Jo, jag borde. Men vafan, lite paus måste jag ha. Har precis skrivit om kattens historia i Sverige. Långt, drygt, tråkigt. Fan vad jag hatar katter. Är så trött på detta. Jag är sjukt lycklig när jag lämnat in det. Om ungefär en månad är det inlämning.
Sen drog jag och tränade i ungefär en timme bara. Ska göra samma sak imorgon, så kroppen hänger med och inte blir sjuk igen.
Hem snabbt, slänger in maten i ugnen och sen hoppar in i duschen. Fan, nu när man dejtar seriöst måste man ju raka benen och jävulskap. Lite lättare när man inte måste piffa upp sig för någon, utan kan glida runt i mysbyxor och alldeles för stora t-shirts och vara allmänt sunkig. Fast ska jag vara ärlig så är det ganska kul att klä upp mig och fixa till mig. Jag känner mig som en ny människa varje gång.
Sen rensar jag bland mina "viktiga papper" och sätter in dem i en pärm med register och hela kalaset. På en lördag. Haha. Jävlar, jag får 5000 vuxenpoäng till nu va?!
Projektarbetet är i full gång som sagt. Ska skriva lite till. Sen får jag ta det lugnt för kvällen tycker jag.

Om jag inte bloggar mer, så ses vi imorgon.
G'night

Inga kommentarer: