lördag 17 januari 2009

Bra start på dagen.

Idag hade jag en bra start på denna dagen.
Först vaknar jag av ett sms av Bananen som säger att hon inte ska med och träna för hon känner sig sjuk (Krya på dig Bananen!). Sen går jag och tränar själv.
Tränade i en och en halvtimme idag, i light-version. Eftersom jag har varit sjuk och inte tränat på ett tag, får jag helt enkelt ta det lugnt.
Jag har dock kommit på att jag har ett problem. Där jag tränar, är det inte så mycket folk vanligtvis, men idag var det det. Och det gör inte mig någonting alls. Fram tills att jag ska lägga mig på golvet och göra sit-ups. Där tar det stopp för mig. Jag kan helt enkelt inte lägga mig ner där när det är andra personer i rummet och jag vet inte ens varför det är så. Jag känner mig bara så äckligt hjälplös och utblottad om jag skulle göra det. Jag brukar göra mina sit-ups hemma själv på golvet och i mina två senaste förhållanden så körde jag ut min partner ur rummet eller om möjligt så gick jag till ett annat rum och totalförbjöd dem att komma in i rummet medans jag gjorde mina sit-ups.
Min gissning är att det har att göra med en grej som hände när jag var yngre. Jag vet inte.
Men idag iaf, när jag satt i en maskin och tränade midjan, så var det bara jag och en kille till i rummet, så då kollade jag mig i spegeln, tänkte "För fan Karolina. Nu lägger du dig på den jävla mattan och bara gör sit-upsen. Han bryr sig inte, så varför skulle du!?". Så när jag var klar i maskinen, går jag fram mot matten, i sista sekunden ångrar jag mig och för att inte se helt dum ut, fortsätter jag fram mot väggen och istället börjar sträcka min vad lite. Hahahaha, herregud, jag önskar att jag hade sett migsjälv göra detdär. Det måste ha sett riktigt löjligt ut. Jag ska träna imorgon igen, så då bli väl den stora utmaningen att få Karolina att göra situps inför folk.
Önska mig lycka till.

Ikväll kommer Erika till mig, Pernilla kunde inte, så vi skulle fixa mat av något slag, vilket säkert lär resultera i pizza eller liknande. Brukar bli så. Sen lär vi väl dra hem till henne. Åh, vad jag är sugen på lite godis. Har inte varit det på ja, hur länge som helst. Men det bara slog mig när jag kom hem. Kanske ska fixa lite till ikväll då så jag inte somnar under filmen. Haha.

Förresten, en annan intressant sak hände mig när jag och Mor satt och åt. Jag sa att jag var jättetrött. Och från ingenstans kommer Mor och säger: Ja, det syns verkligen. Du är nog fortfarande inte kry, du borde gå och lägga dig någon timme så att du orkar med ikväll.
Jag satt nästan maten i halsen kan jag tala om för Er. Mor är annars alltid sån att hon klagar på om jag går upp senare än halv 10. Även under lov. Hon tycker att jag ska göra något istället. Så det blev en chock (en positiv sådan, tror jag?!).
Jag tror att jag ska följa hennes vilja, den här gången. Jag är faktiskt väldigt trött och blek för den delen. Så lite vatten på detta och sen vilar jag.

Inga kommentarer: