söndag 4 januari 2009

Förresten!

En sak till jag kom på att jag glömde skriva om i det första inlägget.
Inatt läste jag ut min bok. Jenna Jamesson, att älska som en porrstjärna.
Jag har hört från många håll att den skulle vara bra och när jag hittade den på rea så vart det upp till bevis tyckte jag. Och jag måste säga att jag håller med de andra.
Jag fick själv en smäll på käften, för herregud vad hennes tankar och mycket av hennes personlighet stämmer in på mig. Så i den sista delen av boken, när hon analyserade sitt liv och vad som hänt, så var det nästan som att läsa ngt ur mitt eget liv. Jag blev helt rörd, och samtidigt glad, för att jag kände att jag inte var ensam och jag kunde ta till mig det som hon skrev och få mer insikt i migsjälv och hur jag kan göra. Inte för att jag är en porrstjärna, strippar eller knarkar men fan vad jag kunde relatera till många av hennes tankar och känslor.

Nu har jag gett mig på nästa bok som jag rea-fyndade. Lyckans hjul av Kajsa Ingemarsson, även författaren till Små citroner gula (som jag varmt rekommenderar). Hoppas att den kan i alla fall mäta sig med Små citroner gula, för den gillade jag verkligen. Än så länge kan jag meddela att den är helt okej.

Jag är såå glad att jag äntligen har fått tummarna ur röven och börjat läsa igen, hade glömt hur roligt jag tycker att det är. Man får tankarna åt andra håll också.

Inga kommentarer: