måndag 26 januari 2009

Tatueringar

1.
2.
3.

4.



På den senaste tiden har jag blivit ett tatuerings-freak. Jag vill tatuera mig som fan, helst alla på en gång. Nu Direkt Meddetsamma!

1. Gjord av min Favorit-Carl. Föreställer en drake som håller i ett hjärta och har en "tatuering" som föreställer en Metallica-logo. Draken ska är dessutom mitt kinesiska stjärnbild. Och hur mycket jag inte vill tro på det, så stämmer den in extremt bra på mig. Kan läsa om zodiaken här. Draken ska skydda mitt hjärta, då jag själv aldrig lyckas med det och Metallica är med för att de betyder så otroligt mycket för mig. Draken kommer att vara en del i avslutandet av mitt liv så som det var innan och hur jag mådde. Den ska sitta på min rygg och vara relativt stor.

2. En pinuppa. Jag tycker de är snygga och häftiga. Så jag vill gärna ha en variant av denna på min högra överarm.

3. Texter som jag ska ha. Den översta texten är tryckt i två storlekar, men det lutar åt den översta för den syns mer. Den funderar jag på att ha tillsammans med tigern som bild 4 visar. Det blir det avslutande kapitlet som representerar mitt förgångna. Kanske ett steg i bearbetandet att göra såhär för min egen skull. Den nedersta texten ska jag ha på baksidan av min högra underarm. Det betyder "Det som när mig, förtär mig".

4. Tigern som ska förmodligen vara tillsammans med den översta texten. Tigern representerar styrka och individualitet. Det är ett rovdjur som tar precis det den vill ha, precis som jag. Den ska sitta på utsidan av mitt lår. Kanske den vänstra sidan eftersom jag ska ha så mycket annat på min högersida. Styrka har jag så det blir över och att klara mig själv är två saker som jag lärde mig av min depression.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga allihop :)

DopadAnka sa...

Tack, tycker jag med :D