tisdag 27 januari 2009

Ångest igen

Jag fick någon form av ångest igen när jag satt och kollade på tv. Jag bara började gråta hysteriskt. Mor frågade vad som var fel och om det var Top Model som gjorde mig ledsen (det gick på tv då). Min Mor är ganska söt, "men lilla gumman, gör Top Model dig ledsen?!" Haha, om det vore så enkelt...
Jag berättade och sa att jag var så stressad och det kändes som att jag inte fick gjort något alls. Jag stampade bara på samma ställe (om man står och stampar på samma ställe i 6-7 år så är det inget man vill uppleva igen, tro mig, jag vet). Vilket jag är så fruktansvärt rädd för. Jag vill komma vidare, framåt hela tiden. Utvecklas, uppleva saker, nya som gamla.
Mor bad mig att rabbla upp allt jag gjort idag. Det blev en ganska lång lista. En väldigt lång lista in fact. Och det var "nyttiga" saker. Inte enbart sitta vid datorn och liknande saker. Jag fick en ny infallsvinkel på det hela. Det gick lättare att andas.

Nu ska jag lägga mig i sängen, för en gångs skull i någorlunda tid.


Varför ska man göra det så jävla svårt, när det är så jävla lätt?!

Inga kommentarer: