onsdag 14 januari 2009

Drömanslagstavla.

Jag satt och läste lite i Blondinbellas blogg nu. Och hon skrev om att hon hade en sk Drömanslagstavla där hon satte upp bilder på saker som hon ville ha, på något hon ville uppnå eller tex ville resa till. Efter hand som något uppfylls så kan man byta ut bilden/texten eller vad det nu är, mot någon ny bild/text.
Jag känner att det är nog något som skulle funka för mig. Jag tror att jag ska ge det en chans. Jag menar, det kan verka som en ganska onödig och dum sak för den som står utanför, men för den personen det handlar om, skulle det kanske kunna funka.
Så som mitt rum är nu, så kommer det inte komma upp någon "Drömanslagstavla" men kanske om jag bytar rum med Mor eller när jag flyttar.
Jag kan ju börja med att tänka på vad jag vill, skriva ut bilder och spara i en mapp och sen öppna den när jag tex har flyttat hemifrån och se hur mina drömmar och mål ser ut då. Mest som en kul grej kanske om "Drömanslagstavlan" inte skulle funka för mig.

Så, tack Blondinbella för idéen.

Inga kommentarer: