fredag 9 januari 2009

Trött som ett helt jävla ålderdomshem.

Det är bara förnamnet.

Efter att ha haft en intensiv (ny omgång)första lektion på körskolan så gick jag till Elsy på sjukhuset. Hon hade dåligt med salt i kroppen så nu sitter hon på natriumdropp 24/7 och hon kan inte kissa heller :S Varken med eller utan kateter. Hoppas att det bli bättre men hon är fortfarande väldigt svag. Hon ser så tunn och hjälplös när hon bara ligger där i sängen med alla slangar och grejor. Det har aldrig slagit mig att hon är så gammal som hon är, hon är ändå 80. Hon varken ser ut eller beter sig som att hon vore så gammal. Men nu ser man det och jag blir nästan tårögd varje gång jag ser henne. Hon har ändå alltid varit där för mig, hon har varit som min mormor, då min riktiga mormor dog när jag var 4 eller ngt och därmed kommer jag inte ihåg speciellt mycket av henne. Elsy lär ligga kvar på sjukhuset iaf tills torsdag nästa vecka verkar det som. Så det blir nog en hel del tidsspenderande på lasarettet framöver. Men mig gör det inte så mkt, hon har nämnligen världens trevligaste och sötaste sköterska. Ola heter han. Herregud, hjärtat bara smälter när han kommer och ska prata för han ser så snäll ut och är så snäll. Mor säger att han ger mig blickar, så jag kanske ska satsa. Hahahahaha. Han har ett bra yrke. Jag har kommit fram till att om min andra utbildning skiter sig, så kan jag tänka mig att bli sjuksköterska faktiskt, men då vill jag helst bli operationssköterska eller liknande. Fast sköterska på pre/postop är ju inte fel det heller.

Efter besöket stack jag hem och tränade i en och en halv timme. Riktigt skönt, men kroppen gör sååå otroligt ont. Och jag är så trött. Jag somnade nästan när jag satt i en maskin på gymmet. Haha, det måste ha sett roligt ut.
Sen vart det hem och duscha, slänga på kläderna och sen in till sjukhuset igen.

En blandning av nervositet (ja, jag har en extrem tendens till att bli otroligt nervös inför nya grejor, såsom körlektion med ny lärare då man inte kört på ett år), träning, sjukhus och dålig sömn har gjort att jag är så trött så jag vet knappt vart jag har röven. När jag och Mor kollade på tv, sa hon något till mig men jag hade inte svarat, jag hade bara stirrat in i tvn. Jag kommer inte ihåg vad vi tittade på eller om hon ens sagt något till mig, jag var som i trans eller liknande.

Kan glatt meddela att jag snart ska slänga mig i sängen och ligga i koma tills imorgonbitti.

Note to self:
Busskort
Present till Filip
Pengar till någrajävlafrågor till körskolan

BTW, jag ska göra ett uppehåll på körskolan tills i februari. Under tiden ska jag bara plugga teori och göra frågor på nätet. Sen beräknade körläraren att jag har mitt körkort tills i mitten av mars eller så :) Känns så skönt att ha ett mål att sträva efter.

Inga kommentarer: