fredag 9 januari 2009

På min kompis begäran

Min kompis tyckte att det är ett guldläge för mig att presentera vad jag anser om några av våra populära bloggare då jag har entendens till att bli väldigt otrevlig, hatisk och bitchig när jag är skittrött. Jag publicerar nog min censurerade och trevligaste verision jag kan tror jag.

Blondinbella: Det är nog en bloggare som jag älskar att hata. Jag kan verkligen inte förstå hennes resonemang i det mesta faktiskt. Jag tror att det som stör mig mest, är att hon ser bra ut, är väldigt skicklig på det hon gör, är grymt smart och allt detdär. Men hon har så jävla vrickade och fucked-up värderingar så det inte finns. Det senaste jag faktiskt satt och skrattade rakt ut som hon sa var ang detdär om att hon använde riktig päls och att hon hängdes ut på Aftonbladet att ha lik runt halsen eller vad det stod. Motargumentet var att det var fel att säga så för att det finns folk som har äkta skinnjackor/vantar etc. Men jag menar, alla djuren som har offrats för dina pälsar har väl dött lika mycket som ett djur till en skinnvante? De har väl fortfarande avlats upp för att bli en skinn- eller pälsjacka? Lika onödigt båda två anser jag. Om man nu gillar päls, så köp en jävla fejkpäls? Enligt Blondinbella så är det mer miljömedvetet att köpa en äkta päls. Nja, jag är inte speciellt insatt i frågan, men jag betvivlar det. Vad tror hon att djuren har fötts upp på? Enbart syre? Tror du inte att dom har lampor etc i de stora uppfödningslokalerna etc? Likadant i fabrikerna iofs, men nja. Jag är inte övertygad alls faktiskt. Liksom, ända gången jag tycker det är okej att bära riktig päls är om du bor i Sibirien, där du inte har en civilasion på 1000-tals mils avstånd. Då kan du ju faktiskt börja ta på dig döda djur för att hålla värmen. Annars ser jag inte någon riktig mening med det. För att hålla värmen? Jag menar, det finns jackor, som inte består av delar av djur som är minst lika varma.

Kissie: Herregud? Kommentarer överflödiga? Hon är väl typ 12 och hänger redan på de flesta klubbar och är minderårig. Skicka lite bilder till polisen sen kan man skratta henne i huvudet. Blondinbella gör ju faktiskt något vettigt av sin blogg och allt hon gör, men vad gör Kissie? Inget? Helt meningslös, jag fattar inte ens hur hon kan ha så många läsare dagligen. Hon skriver inte ens något intressant och dessutom särskriver och felstavar hon och våldtar vårt svenska språk. Hon ska ju vara grym på mode, smink och allt detdär. Ändå kan hon inte ens stava till Mascara. Hon stavar det med K har jag sett ibland. En liten petitess men det stör mig. Eftersom det är så pass grundläggande för henne och det hon sysslar med, så ska hon väl kunna stava till det? Jag stavar inte Djur-Jyr. You go girlfriend!

Idag hittade jag en annan bloggare som toppade listan över de mest lästa privata bloggarna. Kend.... någonting. Också en ganska meningslös blogg. Hon är 17, modell och ett stort Tokio hotel-fan. Visst, hon ser jättebra ut, men hennes blogg är ju som vilken annan 17 åring som helst och skriver inget intressant förutom när hon träffar Tokio-hotel eller likande.


Jag menar, hur kan man vara känd för att vara så jävla bra, när man är så jävla dålig?!
Min blogg kan ju till och med vara lite intressantare än deras ibland. TILL OCH MED! Helt fantastiskt.
Jag ska ta över världen bakifrån och sen ta alla i röven och vinna!

Inga kommentarer: