onsdag 14 januari 2009

Med huvudet i en plasthink

Då har jag lyckars att bli sjuk också.
Dock så vet jag inte riktigt vad det är för fel på mig. Jag gissar på att antingen har jag fått ett migränanfall som heter duga eller så har jag fått en lättare version av magsjuka. Jag tror mest på det första alternativet.
När jag skulle lägga mig igår, mådde jag jätteilla men tänkte inte speciellt mycket på det eftersom jag hade mått likadant kvällen innan. Men vid 3 inatt vaknar jag av att jag har så ont i huvudet så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag har aldrig haft så ont i huvudet någon gång kan jag säga. Jag mådde illa, var helt yr och skakade, frös och svettades om vartannat. Jag hasade mig ner och tog fram en plasthink så att jag hade något att spy i. Sen blev jag yr igen så jag satte mig på golvet i köket med huvudet i hinken. Då lägger jag märke till att jag inte har någon tröja på mig. Och jag kan inte riktigt förklara hur jag har fått av mig tröjan heller. För jag har inget minne av det. När yrseln hade lagt sig lite, gick jag upp igen. Sen låg jag vaken ett bra tag för jag vågade inte blunda. Även om jag blundade så snurrade hela världen, ungefär som när man är äckligt packad och ska lägga sig och sova.

Så idag stannade jag hemma från skolan för jag mådde lika dåligt som inatt. Jag sov över 12 timmar, sen vaknade jag och var tvungen att bege mig mot toan. Sen somnade jag igen. Efter att ha vaknat så har jag varit vaken resterande timmar på dygnet fram tills nu. Jag mår lite bättre, mår fortfarande illa, har väldigt ont i huvudet och sådär. Men annars är det bättre som sagt. Jag måste ju till skolan både imorgon och i övermorgon. Fan också, hoppas att det blir ännu bättre tills imorgon.

Har inte varit på sjukhuset på ett par dagar så jag har lite dåligt samvete och det ser ut som att Elsy får stanna denna veckan ut också. Hon mår visst inte alls så bra som vi hade förväntat oss. Så mår jag bättre imorgon så ska jag nog gå dit efter skolan. Träningen kan jag ju bara drömma om ett par dagar framöver. Så att jag inte blir riktigt ordentligt sjuk och kan inte tärna på flera veckor. Måste säga att jag saknar det lite. Jag blir glad när jag hör migsjälv tänka den tanken.

Så med huvudet i en plasthink och humöret i botten så förväntar jag mig att hela världen ska tycka synd om mig.
Fuck barnen i Afrika, här kommer jag!

Inga kommentarer: