tisdag 27 januari 2009

Förresten!?

Förresten, är jag den enda som är riktigt stressad inför projektarbetet?! Jag har inte arbetat med det sen i torsdags och jag börjar få riktigt mycket ångest nu. Alla andra verkar inte ett dugg stressade och glider mest runt. Gah, vad ni är bra!
Anledningen till att jag inte gjort det, är att jag har varit sjuk. Att jag sen drack rusdrycker, hade roligt och sådär i lördags förbättrade inte mitt hälsotillstånd. Men jag ångrar inget. Never regret anything that made you smile! Det är viktigt tycker jag.

Hade en såndär ha-ångest-över-allt-som-man-kan-ha-ångest-över-natt igår innan jag skulle sova. Projektarbetet, körkortet, att jag försummar mina kompisar som fan (de är trots allt något av det viktigaste man kan ha), träningen etc. Min tid räcker inte till och jag måste prioritera. Jag kan inte sånt. Jag är skitdålig och det som egentligen är det viktigaste i det långa loppet blir ersatt av den kortsiktiga lösningen. Iofs, körkortet och projektet är viktigast just nu. Varesig jag vill det eller inte. Både långsiktigt och kortsiktigt. Därför vinner de. Suck....
Idag, ångesten ersatte sömn och jag var seg imorse så jag missade första bussen. Andra bussen sket jag i, för jag hade redan missat så mycket av lektionen. Så jag tog den tredje bussen så att jag kom i tid till den viktiga lektionen. Sen hoppade jag över föreläsningen idag för jag mådde skit och ville hem och vila. Jag har stressat sen jag hem kom och nu har jag gjort mina internet-matters och ska börja med projektarbetet lite smått. Ingen rast, ingen ro med förhoppningen att jag ska däcka tidigt ikväll och vara för trött för att ha ångest.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som ett förjävla stressigt liv, jag kommer ihåg stressen med projektarbetet, samma sak kommer det väl bli när man en gång skriver ett examensarbete (som jag redan vet vad jag ska skriva om) på högskolan :S En dag i framtiden, min vän, kommer vi att träffas, nänta du bara :P:D:) Oroa dig inte över mig, jag har all tid i världen, jag kan nästan när som helst och vi kommer aldrig attgloda ifrån varandra!!! <3