torsdag 8 januari 2009

Händelserikt


Mitt liv har varit ganska händelserikt de senaste 3 dagarna.
Det började med att det snöade i förrgår kväll. Kl 22 sprang jag ut och gjorde en miniversion av Hitler. Precis som jag lovat Mor. Haha. För hela berättelsen, se min bilddagbok.


Tidigt igår morse ringer telefonen och jag vaknar och är helt yrvaken. Det är Elsy, som säger att hon har ramlat och brutit armen. Jag säger att jag kommer direkt och sen slänger på luren, klär på mig och äter frukost (då jag tänkte att det skulle bli ganska långvarigt på sjukhuset). Jag tror aldrig att jag har sprungit så fort i hela mitt liv, som jag gjorde då. Vi gick till vårdcentralen här hemma, för hon ville inte ringa ambulans. Jag hade själv inte sett hennes arm innan men när de klippte upp vanten så var det en öppen fraktur, dvs att det var ett stort hål, blodet forsade mer eller mindre ut och benpipor stack ut. Vi blev körda till lasarettet i Helsingborg med ambulans där hon skulle röntgas och opereras. Så hela dagen igår tillbringades på sjukhuset. Sent igårkväll kördes hon till operation och vi kunde gå hem.


Dagen idag började med att jag gick till gymmet och tränade satan i det och så. Sen stack jag hem, duschade och sen på med kläderna. Elsy hade blivit nerkörd från uppvaket så vi kunde komma till henne. Det hade varit komplikationer och operationen hade tagit fler timmar än förväntat. Nu är jag precis hemkommen från sjukhuset igen.


Imorgon blir också en ganska händelserik dag. Först ska jag upp tidigt och jag har fortfarande inte vänt på dygnet, ska till körskolan på min första lektion (de ringde innan idag och sa att jag kunde komma till snabbare än väntat om jag gick med på att byta lärare. Så nu är det gjort) Redan 09:10 ska jag vara där. Efter det ska jag till Elsy igen och hålla henne sällskap. Sen blir jag väl avbytt av Mor eller så och kan åka hem och träna lite.


Herregud vad jag är trött idag kan jag säga. Tänker slänga mig i sängen såfort Criminal minds är slut (för det har säsongspremiär idag. 21:00 på 5:an! Missa det inte!)

Go' midda.

Inga kommentarer: