söndag 6 september 2009

"Är det det som kallas deja vu?"

Nu är det en lite mer ren och fräsch Karolina som uppdaterar. Jag kom att tänka på en sak innan när jag kom hem efter joggingturen. Jag har nästan alltid samma tanke när jag slänger på ipoden och springer iväg, nämligen att jag skulle vilja mönstra efter jag har klarat skolan. Liksom lägga ett till två år på att göra det och under min skoltid träna så att jag åtminstone får upp en "normalkondis". Men sen kommer ju de praktiska sakerna in, så som att jag har en så dålig syn som inte är av denna världen (jag skulle nog klassas som handikappad utan glasögon/linser), min astma samt min sjukhus-/psykologjournal. De hade inte ens släppt in mig i antagningsrummet. Men det är ändå en sådan löjlig dröm jag har, som jag gärna hade provat på och klarat av. Helst hade jag velat bli krypskytt eller fallskärmsjägare men det kommer förmodligen inte att slå in.

Drömma får man ju, annars blir ju livet lite gråtrist.

Inga kommentarer: