onsdag 16 september 2009

090916

Tjoho alla!
Jag lever faktiskt! Har inte ens så ont eller speciellt mycket träningsvärk från gårdagens träning. Eller ja, det känns ju helt klart i hela kroppen men jag trodde att jag skulle vara död vid dethär laget, men icke! Det känns mest i korsryggen typ men annars är det inte alls så farligt. Imorgon är det dax igen och jag är väldigt pepp. Det ska bli roligt.

Idag var det palpering på hund som gällde i skolan dvs att vi skulle lära oss att lyssna på hjärtat, lungorna, hitta lymfknutar som låg ytligt, lägga tassbandage och kolla hunden i munnen/svalget och se tonsillerna. Det var ganska lärorikt faktiskt. Nästa vecka kommer någon och ska visa hur man masserar hundar.

Just ja, jag fick hem dendär upplåsningskoden till min mobil idag också. De sa att det skulle ta mellan 2-4 veckor men jag fick min efter exakt en vecka, väldans bra tyckte jag! Så nu när den laddats klart så ska jag ha det stora nöjet att sitta och skriva in alla nummer. Vafan ska jag känna så mycket folk för?! Dagens i-landsproblem.

2 kommentarer:

Frida sa...

Att massera hundar och andra djur är både mysigt och kul.

DopadAnka sa...

Frida: Jadå, det är det säkert :)