lördag 21 november 2009

Hello Lilla Landet Lagom

Halsningar fran Det Stora landet. Ohoj och santdar pa er!

Resan gick lite sadar. Pga den tontiga stormen, som inte ens var ngn storm (iaf inte i London) sa blev vi forsenade fran Kastrup. Det innebar att vi missade vart flyg till USA. Nar vi sen kommer in pa Heatrow, sa ska man sta i den langsta kon som manskligheten nagonsin sett for att boka om biljetter. Jag ljuger inte om det stod minst 50 personer fore oss och de var 4 st som satt och bokade om alla resenarerna. Vi koade i en halvtimme och da hade de hjalpt 3 st! 3 ST! Sa vi trottnade och Kjell ljog ihop en historia om att vi skulle pa min brors brollop redan nasta dag och att vi verkligen behovde komma med nasta flyg till USA. Sa de skickade oss till VIP och forstaklass kon. Dar fick vi hjalp fort och kom med nasta plan efter mycket om och men och springade genom Heatrow. Det var en valdigt stor flygplats markte jag, tro mig. Iom att vi fick ombokat vara biljetter, fick vi flyga till en annan flygplats, pa andra sidan New York. Efter strul med hyrbil sa fick vi hyra varsta vralaket. En sportig Volvo. Den gar snabbt ma jag saga. Sa efter ganska sa precist 24 timmars resande sa var vi framme.

Nasta dag tog jg det bara lugnt, var riktigt jetlaggad och orkade inte med ngnting. Pa kvallen sa gick vi ut och at.

Igar var vi och shoppade lite. Allt ar grymt billigt maste jag saga. Sa mer shopping kommer det att bli, det loooovar jag. Pa kvallen var jag och Daniel och tauerade oss. Efter stadiga 2 och en halv timme var min klar. Sa nu sitter den dar liksom.

Idag begav vi oss till Daniels fastmos familj. Nu ska vi bo dar i en vecka fram tills efter brollopet, som ar pa lordag, dvs om en vecka. De har ett gigantiskt hus. 3 vaningar stort och de har allt man kan tanka sig. Helt sjukt. Och det ar anda bara ett medium size hus.

Imorgon ar det shopping igen som galler. Da ska jag kolla pa en klanning till brollopet. Har som vi ar, i New Jersey, sa har de ingen moms pa klader och sant, sa det ar annu billigare an vanligt. I'm in heaven typ.

Vadret ar lite varmare an hemma. Kanske 5 till 10 grader varmare. Och folk gar i shorts och utan jacka och sant. Helt sjukt.

Nej, nu ska jag vila upp mig lite sa jag ar piggare. Cheers alla!


1 kommentar:

Pernilla sa...

Jag saknar dig!!!!!!!! <3